Annyi és annyi helyen olvashatunk a megbocsátás fontosságáról.
Tulajdonképpen mi a megbocsátás lényege?
Miért olyan fontos?

Amikor valaki látszólag ok nélkül megbánt, akkor az teljesen érthető módon rosszul esik. Ilyenkor értetlenül állunk a dolog előtt, nem értjük, hogy ez hogyan történhetett meg velünk. Rosszul érezzük magunkat, bánt a dolog, sokaknak elpanaszoljuk, hogy milyen sérelem ért bennünket és nagyon sajnáljuk magunkat közben. Ez kitart egy ideig: az, hogy pontosan meddig, az Tőled függ. Vannak akik évekig hordozzák magukban a sérelmeiket anélkül, hogy bármit tennének vele. Ezek a sebek időről-időre felszakadnak és úgy fájnak, mintha éppen akkor történne meg velünk újra.

Ami a probléma ezzel, hogy ettől egyáltalán nem leszünk jobban és nem is oldódik meg a helyzet. Abban a pillanatban azonban, amikor hajlandóak vagyunk foglalkozni ennek a történetnek a lelki hátterével, azzal egyrészt elfogadjuk, hogy ez megtörtént velünk (sok esetben a helyzet tagadása gátolja a gyógyulást) és hajlandóak vagyunk tenni azért, hogy jobban legyünk, tehát teszünk valamit a megoldás érdekében.

Amikor megbántanak, vagy bármi rosszul esik, amit kaptál, akkor gondolj erre: nem tudhatod, hogy a másik fél mit törlesztett neked ezzel a tettével, pontosan mi ez és mikori történet (akár előző élet) zajlik a hátterében.

A megbocsátást azért végezzük, hogy megszabadítsuk magunkat attól rossz érzéstől, amit mások felénk mutatott reakciói vagy tettei okoztak.

A cél mindig ez: én érezzem magam jobban, saját magamat kell kiemelnem ebből a helyzetből! Ha önmagamban rendezem, akkor megkönnyebbülök és a rossz érzések nélkül jobban rálátok az egész helyzetre és a megoldásokra is. Az önmagunkon végzett munka a legtöbbször magával hozza a helyzet megoldását anélkül, hogy bármi mást tettünk volna érte. A megbocsátás a bensődben zajlik: a célod a saját jóllét érzésed visszaállítása.

Hogyan csináljam a megbocsátást, mi a módja?

Sokan kérdezik, hogy hogyan csinálják a megbocsátást, hiszen a másik nincs ott és nem akarja/nem is szeretné ezt neki közvetlenül elmondani. Jó hírem van 🙂 Nem kell, hogy a másik fél ott legyen, elég ha rágondolsz és így is tökéletesen működik. Tulajdonképpen ami szükséges hozzá az a szándékod és pár szabad perc, amit egyedül töltesz. Ez igazán nem olyan bonyolult ugye?

A módszer

Ezt a megbocsátás verziót már egy ideje alkalmazom magamnál és másoknál is, fokozatosan jöttek hozzá dolgok, kikerültek belőle részek, mire kikristályosodott a végeredmény.

FONTOS: a megbocsátáshoz olyan időt válassz, amikor egyedül tudsz lenni és van elég időd, hogy elvégezd.

Gyújts egy gyertyát és csendesedj el magadban.

  • Hunyd le a szemed és lásd magaddal szemben azt a személyt, akivel valamilyen problémád van.
  • Ha úgy érzed, akkor mondd el neki a vele kapcsolatos érzéseidet, a sérelmeidet, amit személyesen, szemtől-szemben eddig talán még nem tudtál megtenni. Mondj el neki mindent, ami a lelkedet nyomja. Ha úgy érzed sírnod kell, akkor sírj, mert segíti az elengedés folyamatát. Ha dühös lennél közben, akkor készíts oda egy párnát, amit püfölhetsz közben. A lényeg az, hogy engedj ki mindent, amit vele kapcsolatban magadba bezártál és őrzöl.
  • Ha végeztél, akkor mondd neki:
    •  „Ha ebben az életben vagy előző életeink bármelyikében megbántottalak, ártottam ellened vagy rosszat tettem neked, akár jó akaratból, akár rossz szándékból, akkor mindezekért bocsánatot kérek.
    • Ha ebben az életben vagy előző életeink bármelyikében Te megbántottál engem, ártottál nekem vagy rosszat tettél ellenem, akár jó akaratból, akár rossz szándékból, akkor tiszta szívemből megbocsátok Neked.
    • Megbocsátok Önmagamnak, megbocsátok Neked és mindenkinek, aki részt vett ebben. Szeretetet küldök önmagamnak, Neked és mindenkinek, aki részt vett ebben. A közöttünk lévő ezzel kapcsolatos szálakat, kötéseket, kötelékeket – amikre már nincs szükségem -, ezennel elvágom, kérem Mihály arkangyalt, hogy segítsen nekem ebben.” (Lásd, ahogyan a közöttetek lévő kellemetlen tapasztaláshoz kötődő kötelékek elvágásra kerülnek.)
  • „Most pedig felemelem az akkori önmagamat a mostani rezgésszintemre.” Lásd, ahogyan kiemelkedsz abból a helyzetből és az a részed visszatér hozzád (mert valóban ez történik). Visszakapod egy részed, aki a Te életenergiádat növeli, a Te Életedet segíti a továbbiakban. Ezzel kiemelted magad az akkori helyzetből és elindítottad a gyógyulást Önmagadban, ami a környezetedre és a másik személyre is kihat.

Ha több emberrel csinálod meg, akkor külön napokon tedd meg, ne egyszerre. Időt kell hagyni magadnak a tisztulásra, a megnyugvásra.

A megbocsátás után pár napig igyál sok vizet, segítve ezzel az elengedés folyamatát, ami elindult benned és segít kitisztítani testi szinten is, amire már nincs szükséged.

Új ismeretségek

A megbocsátást célszerű teljesen új ismeretségek esetén is elvégezni, amikor új ember lép az életedbe. Ilyen esetben a kapcsolatotoknak nincs előzménye, legalábbis olyan, amire itt és most emlékeznél. Ilyenkor azonnal kezdheted a két megbocsátás mondattal és folytathatod a többivel.

Miért ajánlom ezt? Az indoka nagyon egyszerű. Bármilyen feladatotok is van most, bármilyen célból is találkoztatok: tehetsz azért, hogy ez a kapcsolódás könnyebb legyen. Ha lenne is bármilyen feladatotok, az könnyen és könnyedén menjen, különböző korábbi akadályozó tényezők nélkül.

Jó munkát és csodás felszabadulást!

Hasznosnak találod? Köszönöm a megosztást!

Share on facebook
Megosztás Facebook-on!
Scroll to Top